کد خبر: ۱۶۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 همراه انقلاب و سرباز امام باشید

شهید محمودرضا غواصه در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: برادران و خواهران عزیز، پیرو اسلام باشید، همراه انقلاب باشید سرباز امام باشید، در تشییع‌جنازه شهدا شرکت کنید و هر بار که به گورستان می‌روید، تمامی آمال و پستی‌های خود را دفن کنید و باز گردید.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید محمودرضا غواصه دوم بهمن‌ماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی به دنیا آمد و در دامان پاک پدر و مادری مؤمن و معتقد رشد و پرورش یافت و از همان دوران کودکی راه خود را به‌سوی خدا شناخت. 

وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای علم و دانش شد و دوران دبستان و راهنمایی را با موفقیت سپری کرد و وارد دوره دبیرستان شد که با وقوع انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و او نیز با سایر اقشار مردم در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک تکلیف شرعی به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد و هم‌زمان در تأمین امنیت شهری با پایگاه بسیج همکاری می‌کرد.

 با آغاز جنگ تحمیلی مشتاقانه به‌سوی جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت عزیمت نمود و در عملیات‌های بزرگی شرکت نمود و سرانجام در تاریخ بیست و سوم آذرماه ۱۳۶۱ در عملیات محرم بر فراز تپه ۱۷۵ در غرب پاسگاه شرهانی، دعوت حق را لبیک گفت و روح بزرگش به‌سوی معبود پرواز کرد و به فیض شهادت نایل آمد و پیکر پاکش در تاریخ ۱۳۹۴/۹/۱۹ تشییع و در شیراز به خاک سپرده شد.

 همراه انقلاب و سرباز امام باشید

وصیت شهید: 
 پیامبر اکرم (ص) فرمود: چون آخرزمان فرارسد، شهادت خوبان امت مرا گلچین خواهد کرد، مگر اکنون چنین نیست؟ پس بیایید زنجیرها را بگسلانیم، قیدها را رها سازیم، تا از خوبان باشیم، به خدایی که آنچه موجود است پرتوی از اوست، قسم که اگر یک لحظه عشق با او و لقای او را بفهمی، از آنچه علامت حیات است فارغ خواهی شد و آنچه قید است را خواهی گسست و این است عین بیداری و انتخاب دوست، عین آگاهی و رسیدن به اوست و عین سعادت است.

 برادران و خواهران عزیز، پیرو اسلام باشید، همراه انقلاب باشید سرباز امام باشید، در تشییع‌جنازه شهدا شرکت کنید و هر بار که به گورستان می‌روید، تمامی آمال و پستی‌های خود را دفن کنید و باز گردید، خدا را فراموش نکنید و جهادگر فی‌سبیل‌الله باشید، خدا به پدر و مادر مهربانم صبر و اجر عنایت کند، مرا ببخشید و حلالم کنید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان